O škole
• Zřizovatel: Obec Bačetín
• Název školy: Mateřská škola, Bačetín
• Adresa: Bačetín 86, Dobruška 518 01
• Ředitelka: Mgr. Eva Kleinerová
• Právní forma školy: příspěvková organizace
• Kapacita školy: 37 dětí
• Organizace školy: dvoutřídní
Jsme pohodová vesnická škola s historií i příběhem. Mateřská škola funguje od roku 1976, kdy vznikla z bývalé základní školy. Během své existence byla širokou veřejností vnímána jako oblíbená, moderní a pokroková. V těchto šlépějích pokračujeme s důrazem na tradiční hodnoty.
Záměr školy:
„Naším cílem jsou radostné a vnímavé děti, které půjdou životem s důvěrou a sebevědomím.“
Filozofie naší školy:
• Dětství je plnohodnotnou součástí života, k jeho naplnění a bohatému prožití směřují vzdělávací aktivity.
• V centru naší pozornosti stojí dítě, celistvá osobnost mající stránku zdravotní, tělesnou, psychickou, s potřebami vnímat, cítit, přemýšlet a konat.
• Bereme dítě takové, jaké je – s přednostmi, nedostatky. Budeme mu oporou, jistotou při objevování sebe sama a svého místa mezi dětmi.
• Aktivity dítěte chápeme jako vzájemně propojené a motivované prostředím, ve kterém probíhají.
• Respektujeme specifika jednotlivých stádií vývoje dítěte.
• Respektujeme právo dítěte na svůj vnitřní svět.
• Výrazem pedagogického mistrovství je umět nahlédnout do vnitřního světa dítěte a zužitkovat jeho obsah v jeho prospěch.
• Ve výchovně vzdělávacích aktivitách stavíme na postupu od známého k neznámému, od jednoduchého ke složitějšímu. Podporujeme vnitřní motivaci dítěte, která ústí do činnosti ze zájmu, potřeby a chtění s dlouhotrvajícím efektem.
• Klademe důraz na otevřenou a vstřícnou komunikaci dítěte s vrstevníky i dospělými. Komplexní výchovu dítěte chápeme jako vzájemné působení dítěte, dospělého a prostředí, ve kterém se realizuje. Dospělí plní roli partnera, koordinátora, zprostředkovatele, nikoliv ovládajícího.
• Jádrem a východiskem našeho vzdělávacího programu „Společné putování za tajemstvím světa“ je osobnost dítěte, které vrůstá do světa dospělých. Klade důraz na odbornou kvalifikaci a lidské hodnoty učitele, opírá se o týmovou spolupráci. Je zpracován pro celou školu jejím kolektivem, obsahuje srozumitelnou filozofii výchovy a cílů výchovně vzdělávací práce školy.